Kusten

Helgen har varit fartfylld, jag akte som sagt till kusten helt ensam. Till en borjan kandes det trakigt men ratt snabbt hittade jag lite svenskar. Vi tillbringade lite tid pa stranden, de surfade och jag tog lite bilder. Pa kvallen at vi alla tillsammans och det blev ratt mycket dricka mot kvallen, en cocktail kostade bara 1.50 dollar... Gick och lade mig klockan 04.00 och gick upp klockan 07.00 for att aka vidare till Puerto Lopez. Dar hittade jag ett kontor som salde turer till Isla de la Plata sa jag kopte mig en biljett pa 45 dollar. Batturen var pa en timme och sedan gick vi runt pa on i tre timmar, vilket var relativt jobbigt med tanke pa varmen, 29 grader. Tog lite kort pa lite faglar och vi hade turen att se en sal i havet! Vilket tydligen ska vara ratt sa omojligt i december! Vi matade skoldpaddorna med lite melon och snorklade bland fargglada fiskar. I land sa hittade jag ett hostel och tillbringade natten i en bungaloow. Pa kvallen kakade och drack jag lite med de ovriga som hade varit pa turen till on. Det blev en lugn kvall. Pa morgonen kopte jag en biljett till Quito, bussturen tog 11 timmar.

Bussen stannade till manga ganger for att slappa av och pa manniskor. Nar vi befann oss pa norra kusten sa klev manga av bussen for att kissa, jag stannade inne i bussen. Ratt var det var sa vacker en kille mig och borjar vifta med en pistol mot min mage, han signalerar att han vill ha min klocka genom att peka pa den. Jag sager: NO och han borjar vifta ytterligare med pistolen. Jag sager nej igen men borjar kanna mig lite orolig, pistolen kan ju vara fejk men ocksa riktig och jag visste inte om killen skulle skjuta om han inte fick klockan. Jag lyssnar pa magkanslan och borjar vissla efter en annan kille som sitter i bussen, killen med pistolen blir radd och springer ivag. Efterat sitter jag i bussen och grater och skakar i hela kroppen. Helt skarrad. Varfor sa jag nej!? Denna klocka kostar cirka 200 kronor och jag sa nej? Kanske dumdristigt, eller smart? Jag vet inte... Vad hade ni gjort? Jag som lite komiskt nog sade till de ovriga jag traffade pa Isla de la Plata att jag har haft tur med tjuvar, att det inte hant mig nagonting... Tur i oturen i alla fall att detta hande sahar sent in pa resan, annars kanske jag hade velat aka hem efter denna handelse...

Men allihopa! Jag ar helt oskadd, bara lite chockad som ni kanske forstar. Inte ofta man far en pistol riktad mot magen...

/Elin

Kommentarer
Postat av: Jujkim

Hmm, de va väl därför du tog med den skitklockan, i fall nån ville ha den, o så ger du den inte, knäppo! <3

2009-12-21 @ 21:06:33
Postat av: mamma

precis..knäppo.du får va glad du är oskadd.

och vi är glada........men men....lärdom



2009-12-21 @ 22:38:52
Postat av: mama

..o jag är så jäkla glad du kommer hem.....

2009-12-21 @ 22:42:10
Postat av: Elin

Hihi ja hoppsan!



Undrar nar jag kommer hem bara!

2009-12-22 @ 16:05:36
Postat av: papi

Knäpp knäpp knäpp, ge den till första bästa uteliggare.

puss

2009-12-22 @ 16:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0