Elin <3 Baños

Pa helgens agenda stod staden Baños och det tog denna resa till ett helt nytt plan. Det var underbart!
Det borjade med en ol i Gringo land tillsammans med Ernesto, han ville ha tidsfordriv innan hans skola skulle borja vid 18.

Taxi till sodra buss stationen blev det, 9 dollar, bara for att jag ar en Gringa... hmmmppf.... Stationen var valdigt fin, nybyggd. Bussen gick 19.00, sa vi kom fram till Balños runt halv elva ungefar. Da sokte vi upp ett hotell, 10 dollar for ett enkelrum, men hyffsat bra kvalite pa rummen. Battre sang an den hemma i huset i alla fall. Efter in-checkningen sa gick vi ut och tog tva ol. Traffade aven pa tva turister som var pa samma guidade tur runt Cotopaxi, sa vi snackade lite. Lugn kvall och inget snurr. Pa morgonen gick vi till kyrkan, Victor skulle be. Jag tog lite bilder och sedan tog vi en promenad i staden. Kollade in i lite turistkontor och hyrde mountainbikes, kopte aven biletter till rafting (forsranning) till dagen darpa. Vi cyklade i 2 timmar och kollade pa olika vattenfall, det sista, vilket var det storsta, kunde man krypa bakom, lite laskigt. Cykelturen gjorde oss ruskigt trotta, sa vi betalade 1.50 dollar var for att fa skjuts tillbaka till Baños. Dar tog vi en valfortjant dusch och sedan gick vi till ett stalle och fick helkroppsmassager. 25 dollar var det helt klart vart. Vilka nypor denna kvinna hade. Blev lite konfunderad pa hur langt hon skulle dra ner mina trosor dock, men massagen pa rumpan var det inget fel pa. Flashade aven brosten for henne, tur att det inte ar alltfor mycket att visa... HAHA! Tagna efter massagen lyckades vi ta oss till en restaurang och sedan begav vi oss till en chiva (en lastbil som spelar musik, typ). Den tog oss till vulkanens ena sida och en utsikt over Baños som var enastaende, dock var det becksvart. Fiesta de Baños var det tydligen ocksa, vilket gjorde att vi fick se lite fyrverkerier. Vi drack Ecuadors motsvarighet till gloggen, men alkoholfri, for den med alkohol ar 85%. Varmt vatten och kanel inneholl den, god faktiskt. Vi hade tanken att ga ut och ta en ol, men jag insisterade pa att aka till hotellet och lagga oss. Kvinnor vinner alltid :D Vi akte hem och lade oss. Somnade som en stock och ett av mitt mal med resan till Baños, att fa en god natts somn, uppfylldes. Klockan vackte oss 07:45, vi skulle motas vid turist kontoret klockan 09.00. Rafting maste vara en av de roligaste sakerna jag nagonsin gjort! Jag dopte var gummibat till TITANIC for att vara lite rolig, men guiden sa att alla batar som hetat sa aldrig har "flippat", alltsa valt omkull. Sagt och gjort. var bat snurrade aldrig runt och vi alla forblev helskinnade. Pa halva turen i floden stannade vi for att bada i det finaste av vatten jag nog nagonsin har sett. Sa klart och fint. Passade pa att stoppa in hududet bakom ett minivattenfall for att ta nagra andetag i bruset dar bakom. Harlig kansla! En tabbe gjorde jag ju givetvis ocksa, tog inte mail adressen fran tjejen vars kamera fick lite vackra bilder i sig nar en av guiderna tog kort pa oss... Men tabbar ska man ju ocksa fa gora... I staden tankte vi ga till djurparken men de hade stangt och lust for heta kallor hade jag inte eftersom att det tydligen var i en helt vanlig bassang, trodde det skulle vara lite mer exotiskt... Haha! Vi tog vart pick pack och jag shoppade loss lite i de sma affarerna. Ni far se nar jag kommer hem! Bussen hem tog 3 timmar och 30 minuter, pa stationen fick vi i oss lite krubb, sedan taxi hemmat. En snabb dusch hemma och sedan somnade jag valdigt snabbt. 

Idag har jag varit pa barnhemmet, fler ville ha hjalp med laxorna idag, vilket var kul, eftersom det ar roligare att ha saker att gora. Vidare i veckan vantas shopping av fars cigarrer och lite klader forhoppningsvis.

Bilder lagger jag in imorgon, har suttit pa detta internetcafe i tre timmar nu, sa borjar bli lagom trott i fingrarna...

Halsningar till Sverige! Snart ses vi :D

/Elin
 


Kommentarer
Postat av: mamma

den här helgen verkar ju varit jättekul för dig!!fors och cykeltur, och kyrkan hann du oxå!! ;=)

kul o se lite bilder sedan. Sista veckan i skolan, sedan lov!!!Sååå skönt!kram

2009-12-15 @ 08:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0